onsdag 9 maj 2012

9/5-12

Hur dålig får man vara med att göra inlägg? Jag ska försöka skärpa mig, men så sa jag även i det förra inlägget ju?
Nu hade jag tänkt att lägga upp lite vad som hänt lite sedan se sista inlägget i alla fall.

Igår i alla fall var jag, Amanda och Olliver ute och grillade för första gången detta året (för min del i alla fall)
Krångligt i början då engångsgrillen inte ville brinna och Amanda envisades med att lägga på köttet trots att det fortfarande brann. Men riktigt gott :)

Min kusin hade konfermation i lördags och har man tråkigt så har man, jag satte mig nämnligen och vek en näckros efter middagen. Nu vet jag åtminstone att jag kommer ihåg hur man gör den.

Jag får göra ett nytt inlägg om den här bilden för jag vill skriva lite längre om den, och vill inte göra ett alltför långt inlägg nu eftersom ingen då kommer orka läsa det. På bilden är det i alla fall godis/snacks och en ansiktsmask som jag fått ifrån min syster i Japan.

Jag var på ko-släpp föra lördagen? och det var rätt trevligt. Jag kunde dock inte se så många springande kor, men grisar fanns det. Lite synd när man tänker på att det är sådana söta djur som vi äter så mycket här i Sverige.

Jag tror det var någon gång i mars som jag och Daria skulle göra tårta på matte lektionen. Det gjorde vi, och bilden visar resultatet, dock när det nästan var slut. Den blev riktigt god och var dessutom fri från vete. eftersom att jag är allergisk mot det. Ja den var mjölkfri också, men jag missade att grädden innehöll soja.

Sen har vi flickan som inte tycker om tomat, jag hade spagetthi hemma men ingenting att ha till. På kvällen gick jag och köpte mig en pastasås (som innehåller i stort sätt bara krossade tomater) och jag åt det faktiskt! Däremot kan jag fortfarande inte tänka mig att äta rå tomat.

Och så min cream. En läsk från företaget "white rock" som säljer bland annat root beer och andra drycker. Jag och min syster beslutade oss för några år sedan att prova på root beer, och då köpte vi denna dryck samtidigt för att smaka. Jag tyckte verkligen inte om root beer utan började köpa denna dryck i stället. Den är kolsyrad och smakar grädde. På riktigt, den smakar väldigt mycket grädde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar