måndag 2 april 2012

2/4-12

Nu tänker jag i alla fall inte vara dålig på att uppdatera.
Eller lite dåligt kanske det är endå, i och med att jag laddar upp saker som jag gjort förra veckan?  Här kommer det :)

Förra veckan var jag och min familj bjuden på dop, och i och med att jag inte visste om dem skulle fixa något fika som jag kunde äta så gjorde jag lite eget utifall att...
Jag gjorde citronsockerkaka och chocolate chip cookies som blev riktigt goda.


























Så här såg sockerkakan ut, hade i lite för mycket citronskal för min smak men den var populär hos alla andra. Receptet finns här.
(http://www.specialkost.se/Sockerkaka.htm)


Dem sista kakorna blev riktigt goda, dem smulade väldigt mycket på grund utav mitt mjöl men dem gick åt väldigt fort. Jag hade bara två stycken kvar på dopet som jag skulle till.
Receptet till kakorna:
Men eftersom att det inte är något recept till mjölmixen som jag använder så bytte jag vetemjölet till 3,5dl mjölmix. I receptet står det att det blir 24st kakor, men jag gjorde 10st större kakor, nästa gång kommer jag att göra dem mindre.

Jag använder Lailas mjölmix, den gula som är baserad på majs. Smeten/degen blir lite klibbigare och det får man räkna med. I receptet står det att man ska forma bollar av degen, men jag klickade ut den med sked.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar